آخرین اخبار
کد مطلب: 146959
معاون امور اقتصادي و هماهنگي سازمان برنامه و بودجه
اختصاص ۱۲هزار ميليارد ريال براي آزادراه لردگان به ايذه خوزستان
تاریخ انتشار : 1401/08/02 22:07:17
نمایش : 361
معاون امور اقتصادي و هماهنگي سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تاکيد دولت براي توسعه زيرساخت‌ها در مناطق مختلف کشور گفت: امسال ۱۲ هزار ميليارد ريال به طرح آزادراه لردگان به ايذه خوزستان اختصاص يافته است.

به گزارش  سلام لردگان؛  سيد حميد پورمحمدي شامگاه يکشنبه در نشست با استاندار، نمايندگان و تعدادي از مديران کل دستگاه‌هاي اجرايي استان تاکيد کرد: از اين مبلغ هشت هزار ميليارد ريال به چهارمحال و بختياري و چهار هزار ميليارد ريال به خوزستان اختصاص داده شد.

وي با اشاره به تشکيل قرارگاهي براي محروميت‌زدايي در استان‌ها و برخي شهرستان‌هاي محروم کشور افزود: بخشي از بودجه طرح‌هاي عمراني کشور استاني و قسمتي هم ملي است.

پورمحمدي تصريح کرد: تکميل راه‌آهن چهارمحال و بختياري به‌لحاظ شرايط کوهستاني سخت بوده اما با توجه به قرارگيري اين استان بين خوزستان و اصفهان تسريع در روند تکميل و بهره‌برداري از اين طرح ضروري است.

وي يادآور شد: توجه به زيرساخت‌هاي گردشگري، توسعه راه‌هاي ارتباطي، اجراي طرح‌هاي آبخيزداري، توسعه باغ‌هاي مثمر در زمين‌هاي شيبدار، افزايش سطح زيرکشت محصولات ديم و تکميل طرح‌هاي آب‌رساني پايدار در مناطق مختلف کشور از جمله استان‌هاي کمتربرخوردار مانند چهارمحال و بختياري در دستور کار دولت سيزدهم قرار دارد.

استاندار چهارمحال و بختياري نيز گفت: هشت هزار ميليارد ريال براي تکميل آزادراه لردگان به ايذه خوزستان از محل اعتبارات تهاتر نفت اختصاص پيدا کرد.

غلامعلي حيدري تاکيد کرد: همچنين ۱۳ هزار و ۵۶۰ ميليارد ريال از محل اعتبارات ماده ۵۶ براي تکميل طرح‌هاي نيمه‌تمام عمراني مانند جاده شهرکرد به شلمزار به خوزستان اختصاص داده شد.

وي وحدت و انسجام بين مسئولان و نمايندگان مردم چهارمحال و بختياري در مجلس شوراي اسلامي را عامل سرعت‌بخشي به روند انجام امور در بخش‌هاي مختلف مانند رفع تنش‌هاي آبي در اين استان دانست و افزود: با عملياتي شدن طرح‌هاي مهم آبي قسمتي از محروميت تاريخي اين استان جبران مي‌شود.

حيدري تزريق به‌موقع اعتبارات را در روند تکميل و بهره‌برداري از طرح‌هاي مختلف به‌ويژه تا دهه‌فجر انقلاب اسلامي سال‌جاري ضروري اعلام و تصريح کرد: در هفته دولت امسال طرح‌هاي زيادي در استان راه‌اندازي و روحيه اُميد مردم تقويت شد.

وي بهره‌مندي از ظرفيت سرمايه‌گذاري بنيادهاي ملي و جذب سرمايه‌گذاران توانمند با هدف اشتغالزايي، کاهش نرخ بيکاري و رونق اقتصادي را ضروري دانست و يادآور شد: اين استان از ظرفيت‌هاي مطلوبي در بخش‌هاي مختلف به‌ويژه کشاورزي، گردشگري و صنعت دارد.

در اين نشست نمايندگان مردم چهارمحال و بختياري در مجلس شوراي اسلامي و تعدادي از مديران کل دستگاه‌هاي اجرايي استان خواسته‌هاي خود را درخصوص اعتبارات و طرح‌هاي توسعه‌اي استان ارائه کردند.

انتهاي پيام / 630 ل

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس